2019 trend #2: SMART PERSOONLIJK ÉN RELEVANT

editorInspire, personal video, video marketing

Gepersonaliseerde- en dynamische video's booming in 2019.

Wij verwachten dat in 2019 personalisering van videocontent écht zal doorbreken. En daar zijn goede redenen voor: 78% van de consumenten zegt dat persoonlijke en relevante inhoud een bepalende factor is bij hun aankoopbeslissing zegt CoreDNA. Toenemende personalisatie kan leiden tot een stijging van 500% in consumentenbestedingen. Een gebrek aan relevantie leidt tot een daling van 83% van de engagements percentages. Volgens onze partner StoryTEQ levert dynamic video, naast een unieke customer experience, ook +135% ROI op, een resultaat van +83% en een CTR van wel 189%. Wie wil dat nou niet?

Dankzij de constante evolutie van de technologie is het aantal tools die je kunnen helpen bij het personaliseren van videocontent enorm toegenomen. En vandaag de dag is 'personal video' al geëvolueerd tot wat wij dynamische videomarketing noemen. Met Dynamic Video Marketing worden video's verrijkt met data om de meest relevante video's per doelsegment te creëren tot het punt waarop je een unieke video per individu kunt maken (gepersonaliseerde video), wat je resultaten een enorme boost geeft.

Toch maken veel merken (nog) geen gebruik van personalisatie in hun videomarketingactiviteiten, vanwege de perceptie dat het tijdrovend en kostbaar is. Tegenwoordig is dit niet meer zo, omdat nieuwe content meestal gecreëerd kan worden op basis van bestaande videocontent en belangrijke kostenreductie wordt gerealiseerd door technologische ontwikkelingen.

Dynamic Video

De kracht van Dynamic Video is het vermogen om de beschikbare data te benutten om de klantervaring te verbeteren. Hoe? Dat kan door je publiek te 'herkennen' en hen de meest relevante video's te leveren, per doelgroep of per uniek individu (gepersonaliseerde video). Als resultaat kan dynamische videomarketing perfect aansluiten bij elke fase van de sales funnel en zo de boodschap dynamisch aanpassen aan de kenmerken van de klant in die specifieke fase.  

Lennard Kooy (CEO StoryTEQ, partner van Talmon): "Uit de ervaring met meer dan 100 cases, kennen wij de grootste succesfactor:  Hoe relevant was de boodschap voor de ontvanger?"  

Masterclass Dynamic Storytelling

Stuur een email met je specifieke vragen over videomarketing en ontvang 50% korting op de Masterclass "Dynamic Storytelling". Begin 2019 wordt de masterclass gegeven in Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Binnenkort meer informatie.

Take aways

   De kracht van Dynamic Video is het vermogen om de beschikbare data te benutten om de klantervaring te verbeteren
   Hoe relevant de boodschap was voor de ontvanger, is de grootste succesfactor in videomarketing.