With us

reach-touch-move-result

WAT BIEDEN WIJ?

Talmon biedt merken, bureaus en uitgevers alle aspecten van video-content creatie en strategie. Talmon heeft een team van producenten, account managers en inhoudelijke strategen met een ongeëvenaarde passie voor en expertise in film en video. Er staat een sterk team klaar om inzicht in nieuwe trends in de sector te bieden, te helpen bij het vaststellen van een juiste briefing, het bieden van creatief advies en volledige ondersteuning van idee, via productie tot distributie en analyse van de resultaten.

Waarom online storytelling?

  • Betekenis geven

    Omdat verhalen betekenis  geven  aan abstracte woorden waarin visie, missie en kernwaarden vaak zijn ‘verpakt’

  • Onthouden en doorvertellen

    …omdat verhalen gemakkelijk zijn te onthouden en daardoor ook goed door te vertellen

  • Inspireren en boeien

    …omdat verhalen kunnen inspireren 
in plaats van informeren, 
boeien in plaats van vervelen

  • Meetbaar resultaat

    …en omdat organisaties daar meetbaar resultaat mee behalen!

  • Een goed verhaal

    …wat zij doen, zijn of willen, daarvan maken wij een goed verhaal

  • KPI's

    …met concrete doelstellingen als uitgangspunt

  • REACH

    …bedenken wij oplossingen die mensen bereiken

  • TOUCH

    …bedenken wij oplossingen die mensen raken

  • MOVE

    …bedenken wij oplossingen die mensen in beweging brengen

  • RESULT

    …zodat deze oplossingen ook meetbaar resultaat hebben

  • en ONLINE

    …omdat dit 
1 op 1 contact mogelijk maakt met de mensen die je wilt bereiken

Onderscheidende projecten

The New York festivals
1 x grand award,
5 x goud, 4 x zilver,
4 x brons,  5 x finalist award

Europrix.nl
1 x grand award, 2 x goud, 1 x zilver

world media festival
1 x grand award, 3 x goud, 1 x zilver

Cannes Corporate Media and TV Awards
1 silver dolphin, finalist award

US International film festival
4 x goud, 3 x zilver,
1x brons, 2 x certificate for creative excellence

Keying into the Brain
1 x goud, 3 x nominatie

Festival Comunica
1 x goud

VCA Londen
1 x zilver

Deauville Green Awards
1 x goud, 2 x finalist award

Int. Communication Congress
2 x goud, 1 x zilver

Nationale AV Manifestatie
1 x Stemra Music award,
2 x zilver, 2 x brons

Techfilm Festival Praag
1 x goud

Z Awards,Europrix,World summit
div. nominaties

Waar komen wij vandaan?

Talmon startte al in 1981 en bewijst zich nog steeds als een film- en video producent die altijd twee stappen voor loopt op nieuwe ontwikkelingen. Was corporate film ooit niche, via interactieve media (beeldplaat en CD-Rom in de 80-er jaren, DVD in de 90-er jaren) en de komst van internet en ’online’, is online video-content nu leading in marketing en communicatie. Het is onverminderd onze ambitie om verschil te maken tussen ”wij willen een mooie video” en ”ik heb als marketeer uitdagende doelstellingen en weet intussen dat video-content erom kan bijdragen aan het realiseren ervan”.


Talmon @ Beeld en Geluid

Films die miljoenen kijkers trokken en vele internationale prijzen aan de muur en in de kast. Linda Roos ging voor haar stage op onderzoek bij een succesvol “AV-productiebedrijf” Talmon. Haar opdracht was een overzicht te maken van de films die daar gemaakt werden. Een selectie van meer dan 20 films wordt veiliggesteld in de archieven van Beeld en Geluid. Een korte impressie van het onderzoek door Linda Roos lees je op de website van Beeld en Geluid.. Haar professor, Bert Hogenkamp schreef ook veel over de geschiedenis van de opdrachtfilm en de rol van Talmon daarin.

Waar gaan we naartoe in 2018?

Mensen vinden video onweerstaanbaar! Anders zouden we niet zoveel tijd doorbrengen op YouTube, Facebook en Instagram. Alle beschikbare statistieken bewijzen de kracht van videomarketing. Zo blijven bezoekers gemiddeld 10x langer op jouw site en zijn ze na het zien van jouw productvideo meer geneigd om te kopen! Genieten van mooie video verhoogt de intentie tot aankoop zelfs met 97%, en brand association met 139% (Unruly, marketingtechnologie bedrijf). Online video heeft zich ontwikkeld tot dé verwachte content vorm.

Say Cheese! (2000)

Say Cheese uit 2000 is zo’n film uit het rijke archief van Talmon. De film werd ruim 100 miljoen keer bekeken in 10 jaar tijd en won talloze prijzen op internationale festivals.. Nederland promotie in opdracht van het Ministerie van BuZa. De film is ook opgenomen in de collectie van Beeld en Geluid in Hilversum.